Wanneer APS therapie?

Omdat er gebruik gemaakt wordt van het zelf genezend vermogen van het lichaam kan APS therapie kan ingezet worden bij de meest uiteenlopende klachten.

Toepassingen APS-therapie

Pijnbestrijding

Behandeling met Micro stroom is een goed hulpmiddel bij pijnbestrijding.
Door   de behandeling met het APS apparaat wordt de ATP met een factor van 5 tot 8 keer verhoogd. Deze extra energie wordt door het lichaam gebruikt om cellen te laten herstellen. Bij verbruik van deze energie zorgt de lichaamseigen pijnstiller adenosine, die in gebonden vorm overblijft, voor extra pijnstilling.

Vermoeidheid

Iedereen voelt zichzelf wel eens moe, maar sommige mensen ervaren dit voortdurend en worden hierdoor in hun dagelijks functioneren belemmerd. Er kunnen zich zelfs andere chronische klachten ontwikkelen als gevolg van vermoeidheidsklachten. Het is belangrijk de oorzaak van de klachten te  achterhalen, maar soms is deze niet direct te achterhalen of weg te nemen. Met APS Therapie kunnen deze klachten heel goed behandeld worden.

Chronische ziekten

Ook voor veel chronische ziekten kan APS Therapie een goede ondersteuning bieden. Er treedt namelijk geen gewenning op in het lichaam waardoor de behandelingen effectief blijven. Na een reeks van behandelingen wat korter op elkaar, is vervolgens een onderhoudsbehandeling meestal voldoende om blijvend resultaat te behouden.

Chronische ziekten zijn vaak niet te genezen, echter met behulp van het APS Therapie kunnen de klachten wel verminderen.

Wond genezing

Onze huid is een enorm belangrijk orgaan. Het beschermt ons tegen schadelijke   invloeden van buiten af. De huid zorgt er onder andere voor dat we niet snel oververhit, onderkoeld of uitgedroogd raken. De huid bezit tastgevoel zodat wij dingen kunnen voelen.

Een huid die beschadigd is en niet meer geneest is daarom gevaarlijk voor het lichaam. Als wondgenezing een probleem wordt, wordt er vaak gesproken over een chronische wond. Deze wond herstelt moeizaam of helemaal niet en heeft dus extra aandacht nodig.

Enkele voorbeelden van klachten zijn:

• Acute pijnen
  • Artritis
  • Artrose
  • Burn out
  • Carpaal tunnelsyndroom
  • Chronische vermoeidheidsklachten (ME)
  • Chronische pijn
  • Hoofdpijn en migraine
  • jicht
  • Multiple Sclerose (MS)
  • Peesontstekingen